Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Wednesday 10 April 2019

Program Pacific Partnership (ENCAP) In Classroom 2019

Pada 3 April 2019 (Rabu), pihak Pacific Partnership yang menjalankan kerja-kerja pembinaan di bahagian blok makmal komputer sekolah telah mengadakan Program Pacific Partnership (ENCAP) in Classroom bersama warga sekolah. Kelas yang terlibat dalam program tersebut ialah kelas Tahun 3 sehingga Tahun 6. Guru yang terlibat dalam program tersebut ialah:

Tahun 3: Puan Cynthia Tella
Tahun 4: pihak Pacific Partnership (pegawai perhubungan)
Tahun 5: Puan Rhamina Austine Tinggie
Tahun 6: En. Mohd. Nazrin Saridu

Menerusi program tersebut, pihak Pacific Partnership berkenalan, berkomunikasi dan menjalankan aktiviti bersama murid-murid dan warga sekolah. Seterusnya, aktiviti tersebut dilanjutkan dengan perlawanan persahabatan bola sepak antara pasukan Pacific Partnership dan warga SK Sambir di padang bola sepak SK Sambir pada sebelah petang. Program ini merupakan salah satu cara menjalinkan ikatan silaturrahim antara warga sekolah dengan warga ENCAP, sekaligus meluaskan horizon pemikiran dari aspek hubungan sosial pelbagai negara.

GALERI ENCAP 2019















Perlawanan persahabatan bola sepak pada sebelah petang:






@sksambir2019

No comments:

Post a Comment