Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Tuesday 16 April 2019

Program MTQ Peringkat Samarahan 2019

Pada 8-9 April 2019 (Isnin dan Selasa) Program MTQ Peringkat Samarahan telah dianjurkan di SK (A) Ibnu Khaldun. Ia merupakan program berkonsepkan pendidikan Islam dan SK Sambir telah menghantar wakil untuk mengikuti pertandingan iaitu:
  • Bercerita: Nur Syazliyana Binti Musa dan Nuryn Izzaty Binti Sifpul Azual
  • Hafazan: Mohammad Qayyum Aniq Bin Marzatilaswat
Sepanjang dua hari program berlangsung, murid-murid yang mewakili sekolah diiringi oleh  tiga orang guru iaitu Ustazah Simai Ahmad, Ustazah Sabariah Ahmad dan Ustazah Fauziah Dee. Menerusi program tersebut, wakil murid untuk pertandingan telah mendapat kedudukan Top 5. Meskipun tidak memenangi pertandingan, warga sekolah mengucapkan syabas dan tahniah kerana murid-murid berani mencuba. Diharap pertandingan ini memberi pengalaman baharu dan meningkatkan keyakinan murid-murid untuk menyertai pertandingan lain di masa akan datang.





@sksambir2019

No comments:

Post a Comment