Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Thursday 8 November 2018

Majlis Khatam Al Quran SK Sambir 2018

Pada 08 November 2018 bersamaan 30 Safar 1440H (Khamis), Majlis Khatam Al Quran telah berlangsung di Dewan Terbuka SK Sambir. Seramai 20 orang murid Tahun 6 telah khatam Al Quran dan majlis ini telah dirasmikan oleh En. Dasuki dari unit HEM PPD Samarahan.

Jawatankuasa induk majlis adalah seperti berikut:

Penasihat: En. Issnu Bin Dollah (Guru Besar)
Pengerusi: En. Faizal Bin Jarawi (PK1) dan Puan Aminah Binti Hassan
Timbalan Pengerusi: En. Mohamad Ali Bin Yusup (PKKK)
Penyelaras program: Ustazah Fauziah Binti Dee (Ketua Panitia Pend.Islam)
Setiausaha: Ustazah Sabariah Binti Ahmad
Bendahari Kehormat PIBG: En. Junaidi Bin Suut

Menerusi majlis tersebut, kumpulan murid Tahun 6 diraikan dalam perarakan dari kampung menuju ke sekolah, diserikan dengan kumpulan kompang serta zikir yang disertai oleh komuniti Kampung Sambir yang turut sama memeriahkan majlis. Majlis bermula pada pukul 8 pagi dan selesai pada jam 10 pagi. Seluruh warga SK Sambir mengucapkan ribuan terima kasih pada semua yang terlibat dalam menjayakan majlis khatam pada tahun ini.

Galeri Majlis Khatam Al Quran SK Sambir 2018




















































@sksambir2018

No comments:

Post a Comment