Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Wednesday 29 August 2018

Aktiviti Kelangsungan Hidup Pengakap

Pada 29 Ogos 2018 (Rabu), Persatuan Pengakap SK Sambir telah mengadakan aktiviti kelangsungan hidup. Aktiviti tersebut diadakan di sekitar kawasan makmal komputer sekolah, dipimpin oleh Cikgu Arifin Hassan selaku guru penasihat.

Menerusi aktiviti kelangsungan hidup, murid-murid diajar cara-cara menyediakan makanan secara ringkas berasaskan bahan-bahan yang mudah diperolehi di sekitar kawasan sekolah seperti buluh, ranting, rumput kering dan sebagainya. Ia membantu murid-murid memahami bagaimana untuk meneruskan kehidupan tanpa peralatan moden dan meningkatkan kemahiran mereka dalam menguruskan diri apabila berada di dalam situasi yang sukar.



@sksambir2018

No comments:

Post a Comment