Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Monday 9 April 2018

Pertandingan Bercerita Tahap 1 2018

Pada 28 Mac 2018 (Rabu) SK Meranek telah menganjurkan Pertandingan Bercerita Tahap 1 yang disertai oleh murid-murid Tahun 1 hingga Tahun 3 dari 28 buah sekolah rendah di kawasan Samarahan. SK Sambir telah menghantar seorang peserta dari Tahun 3 iaitu Damia Qurratuaini dan diiringi oleh jurulatih/guru pengiring, Cikgu Mohd. Nazrin Saridu.

Menerusi pertandingan tersebut, peserta dinilai dari sudut kefasihan/kelancaran, nilai moral, ekspresi muka, penjiwaan, intonasi suara dan pergerakan tangan. SK Sambir mendapat tempat ke-4 dan menerima hadiah saguhati. Warga SK Sambir mengucapkan tahniah kepada Damia Qurratuaini dan Cikgu Mohd. Nazrin di atas usaha  mereka.

Keputusan akhir pertandingan bercerita bagi Tahap 1 adalah seperti berikut:

  1. SKA Ibnu Khaldun
  2. SK Haji Kelali Semera
  3. SK Endap
  4. SK Sambir


@sksambir2018

No comments:

Post a Comment