Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Monday 21 August 2017

Kempen Kesihatan Gigi Prasekolah

Pada 21 Ogos 2017 (Isnin), Kempen Kesihatan Gigi Prasekolah telah dijalankan di SK Sambir bersama Klinik Kesihatan Sambir. Seramai 18 orang murid prasekolah telah menyertai kempen tersebut. Menerusi Kempen Kesihatan Gigi, kesedaran menjaga kesihatan dan kebersihan gigi ditekankan seawal usia kanak-kanak kerana ia merupakan kunci kesihatan secara menyeluruh.

Oleh yang demikian, usaha untuk mendisiplinkan kanak-kanak mengenai kaedah menggosok gigi dengan betul telah dilakukan melalui kempen kesihatan gigi yang dipimpin oleh wakil klinik kesihatan. Perkara-perkara lain yang turut ditekankan ialah:

  • Penjagaan gigi susu penting bagi membantu golongan ini mempelajari kepentingan pemakanan dan pengambilan nutrisi yang betul
  • Penganjuran kempen juga dilihat dapat membantu pembentukan gigi kekal yang cantik dan teratur pada masa hadapan




@sksambir2017

No comments:

Post a Comment