Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Thursday 13 February 2020

Pertandingan Bola Jaring MSSR 2020.

Pada 12 Februari 2020 (Rabu), dua orang murid SK Sambir iaitu Nur Anniesa Najwa dan Najihah Hudzwah telah  menyertai pasukan bola jaring Asajaya ke SK Abang Kadir Gedong yang terletak di Simunjan, Sarawak. Pertandingan bola jaring ini merupakan salah satu acara sukan yang dipertandingkan bagi Majlis Sukan Sekolah Rendah (MSSR). Pasukan ini telah dibentuk menerusi pertandingan bola jaring di Dewan Tan Sri Datuk Amar Haji Abang Ikhwan Zaini yang berlangsung pada 05 Februari 2020. 

Keputusan yang diperolehi oleh Team Asajaya di bawah pimpinan  Ustazah Sabariah Ahmad selaku jurulatih, pasukan berjaya meraih tempat kedua dengan keputusan 11-8 menentang pasukan Telagus. Keputusan penuh kedudukan pasukan adalah seperti berikut:

PASUKAN
KEDUDUKAN
Telagus
1
Asajaya
2
Sadong Jaya
3
Sebuyau
4

Seluruh warga SK Sambir mengucapkan tahniah dan syabas kepada kesemua murid yang membentuk pasukan Asajaya dan juga kepada jurulatih kerana meraih kejayaan di dalam pertandingan bola jaring kali ini.

@sksambir2020

No comments:

Post a Comment