Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Friday 26 July 2019

Penyerahan Bantuan KWAPM SK Sambir 2019 [sarana]

Pada 26 Julai 2019 (Jumaat), penyerahan bantuan Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM) telah diadakan di dewan sekolah SK Sambir. Ia merupakan salah satu usaha pihak sekolah bagi membantu ibu bapa penjaga agar anak-anak mereka tidak tercicir di dalam persekolahan mereka, selaras dengan pelaksanaan Dasar Pendidikan Wajib yang berkuatkuasa pada Januari 2003.

Pada sesi penyerahan bantuan KWAPM, dianggarkan seramai lebih 30 orang ibu bapa penjaga telah hadir. Sesi dimulakan dengan ucapan dari PK Pentadbiran iaitu En. Faizal Bin Jarawi mengenai pengurusan bantuan tersebut dan seterusnya senarai nama penerima disampaikan oleh PK HEM iaitu En. Barawi Bin Leman. Urusan penyerahan bantuan ini turut dibantu oleh pembantu tadbir sekolah, Puan Nora Binti Endo.

Diharap bantuan yang diberikan kepada ibu bapa penjaga untuk anak-anak mereka dapat dimanfaatkan dengan baik agar persekolahan anak-anak mereka berjalan dengan lancar.





@sksambir2019

No comments:

Post a Comment