Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Tuesday 17 July 2018

Scrapbook Competition Primary 6 SK Sambir

Pada tahun ini, panitia Bahasa Inggeris telah menganjurkan Scrapbook Competition untuk murid Tahun 6 SK Sambir. Ia merupakan salah satu aktiviti untuk Highly Immersive Programme yang dilaksanakan di sekolah bagi mendedahkan murid kepada penggunaan Bahasa Inggeris secara meluas dan melibatkan murid secara aktif dalam aktiviti bahasa Inggeris.

Menerusi Scrapbook Competition, tajuk yang diberikan untuk Tahun 6 ialah 'Wild Animals in Sarawak'. Murid-murid dibenarkan untuk merujuk maklumat dari internet, majalah atau surat khabar. Murid-murid juga boleh fokus kepada 1 atau lebih jenis haiwan liar dan scrapbook tersebut mestilah sekurang-kurangnya 6 muka surat  (termasuk kulit muka depan). Hasil kerja murid yang menyertai pertandingan tersebut dinilai menerusi kreativiti, penyampaian maklumat dan rekabentuk. Tarikh tutup pertandingan ini ialah sebelum atau pada 30 Mac 2018.

Pada 16 Julai 2018, keputusan pertandingan telah diumumkan dan pemenang pertandingan adalah seperti berikut:

Tempat pertama: Alya Sofea Bt. Merikan
Tempat kedua: Aina Syahirah Bt. Hamid
Tempat ketiga: Rabiatul 'Adawiyah Bt. Mohtar
Tempat keempat: Ainul Zara Bt. Abdul Aziz

Juri: Puan Cynthia Tella dan Puan Rhamina Austine Tinggie



@sksambir2018

No comments:

Post a Comment