Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Tuesday 24 July 2018

Hari Permuafakatan SK Sambir

Pada 20 Julai 2018, Hari Permuafakatan dilaksanakan di SK Sambir. Ia merupakan hari perbincangan dua hala antara guru dan ibu bapa mengenai prestasi murid-murid dari segi akademik, sahsiah dan penglibatan aktiviti. Seluruh kelas dari prasekolah sehingga ke Tahun 6 melaksanakan sesi permuafakatan bermula jam 8:30 pagi sehingga 11 pagi. Setiap murid berada di kelas bersama ibu bapa masing-masing, kecuali kelas Tahun 6 yang ditempatkan di makmal komputer untuk sesi tersebut. 

Bagi murid Tahun 6, perbincangan antara guru dan ibu bapa memberi penekanan terhadap kecemerlangan murid-murid dalam peperiksaan UPSR yang akan berlangsung pada bulan September 2018. Ia juga membincangkan peranan ibu bapa dalam memastikan prestasi anak-anak mereka sebelum menghadapi peperiksaan serta penetapan target dalam pembelajaran murid-murid.






@sksambir2018

No comments:

Post a Comment