Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Wednesday 11 July 2018

Kunjungan MILO 2018 II

Pada 11 Julai 2018 (Rabu), pihak Milo telah datang ke SK Sambir dan mengadakan sesi bersama minuman Milo. Ia merupakan program mempromosikan minuman Milo sebagai sebahagian daripada menu sarapan pagi di setiap sekolah. Ia juga merupakan kunjungan ke-2 Milo ke SK Sambir selain jemputan pihak SK Sambir pada hari sukan sekolah pada bulan April yang lepas.

Kunjungan Milo ke setiap sekolah merupakan kempen meningkatkan potensi rakyat Malaysia untuk bersarapan pagi. Milo meluaskan pergerakan ke setiap sekolah di seluruh negara bermula dari tahun 2015 secara aktif dan mendidik pelajar tentang betapa pentingnya menjalani kehidupan sihat melalui sarapan pagi.

Milo juga mendorong mesej pengambilan sarapan pagi sebagai sumber tenaga penting dan menggalakkan rakyat Malaysia untuk memupuk tabiat tersebut. Kanak-kanak yang mengambil minuman malt lebih cenderung untuk memenuhi pengambilan nutrien disyorkan dari segi jumlah pengambilan tenaga, protein dan vitamin-vitamin yang lain. Oleh itu, amalan ini boleh dijadikan sebagai satu tabiat yang berkesan untuk meningkatkan kualiti diet secara keseluruhan.



(dipetik dari femagonline.com)
@sksambir2018

No comments:

Post a Comment