Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Wednesday 19 April 2017

Majlis Bantuan Baju Persekolahan Tahun 2017

Pada 8 April 2017 (Sabtu), pihak SK Sambir telah menghadiri Majlis Bantuan Baju Persekolahan Tahun 2017 yang berlangsung di SK (A) Ibnu Khaldun. Majlis tersebut telah dirasmikan oleh ahli Parlimen P197 YB Rubiah Binti Haji Wang dan ia merupakan hasil kerjasama pihak parlimen bersama Yayasan Taqwa Wilayah Persekutuan, Persatuan Pendidikan Pelajar-pelajar Islam Malaysia, Pejabat Pendidikan Samarahan, dan Majlis Guru Besar Samarahan. Memetik sedikit ucapan dari YB Rubiah, peluang pendidikan semakin bertambah pada masa kini dan pelajar harus merebut peluang tersebut untuk masa depan mereka. Oleh itu, bantuan dari pelbagai pihak merupakan salah satu peluang untuk pelajar dalam meningkatkan potensi dan prestasi mereka sepanjang persekolahan.

Menerusi majlis tersebut, 10 orang pelajar dari SK Sambir layak menerima bantuan baju persekolahan. Kami, warga SK Sambir mengucapkan jutaan terima kasih kepada sumbangan bantuan tersebut.

Galeri Majlis Bantuan Baju Persekolahan Tahun 2017




@sksambir2017

No comments:

Post a Comment