Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Friday 21 April 2017

Hari Permuafakatan 2017

Pada hari ini (Jumaat, 21 April 2017), Hari Permuafakatan telah diadakan di SK Sambir. Program pihak sekolah bersama ibu bapa ini bertujuan untuk mendedahkan kepada ibu-bapa pelajar mengenai prestasi anak-anak mereka di dalam pelajaran dari aspek peningkatan, penurunan dan juga masalah yang pelajar hadapi di dalam pembelajaran. Program ini memberi manfaat kepada ibu-bapa dalam memahami keadaan anak-anak mereka di sekolah, kelemahan anak-anak yang perlu diperbaiki dan juga membantu pihak guru dalam mengawasi pembelajaran anak-anak di rumah.

Tentatif Hari Permuafakatan

9:00 pagi
Ibu-bapa datang ke sekolah.
9:30 pagi
Program dimulakan dengan sedikit ceramah ringkas dari pihak pentadbiran sekolah.
Selepas rehat
Ibu-bapa masuk ke dalam kelas anak masing-masing dan menerima laporan prestasi anak-anak dari guru yang mengajar.
11:20 pagi:
Sesi ibu-bapa dan guru selesai.

Keadaan sepanjang Hari Permuafakatan 2017

Ceramah ringkas dimulakan oleh PK HEM, 
En. Barawi Leman

Ceramah diteruskan dengan penerangan Guru Besar
mengenai Dual Language Programme (DLP)


Seterusnya, ibu-bapa masuk ke dalam kelas anak
masing-masing untuk mendapatkan info prestasi anak-
anak mereka (Cikgu Mahmat bersama ibu-bapa di 
kelas Tahun 2 Amanah)

Cikgu Yakna bersama ibu-bapa di kelas Tahun 3 Maju

Ustazah Fauziah dan Ustazah Normaizan bersama 
ibu-bapa dan murid di kelas Tahun 4 Bijak

Ustazah Simai bersama ibu-bapa dan murid di kelas
Tahun 5 Ikhtiar

Cikgu Rhamina (menggantikan posisi Cikgu Junaidi
selaku guru kelas) bersama ibu-bapa dan murid di
kelas Tahun 6 Rajin

@sksambir2017

No comments:

Post a Comment