Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Tuesday, 2 October 2018

Kem Tahsin Qiraat dan Bestari Solat Peringkat Daerah Samarahan 2018

Pada 26 September 2018 (Rabu), SK Sambir telah menghantar 2 orang peserta yang dipilih dari kelas Tahun 5 untuk mengikuti Kem Tahsin Qiraat dan Bestari Solat peringkat daerah Samarahan. Lokasi kem itu bertempat di Pusat Latihan Sarawak iaitu di Telaga Air, Kuching dan ia melibatkan 21 buah sekolah rendah di Samarahan dan Asajaya. Zon berkumpul untuk peserta dibahagikan kepada dua lokasi iaitu:

Zon Samarahan- di perkarangan PPD Samarahan
Zon Asajaya- di hadapan SMK Hajah Laila Taib, Asajaya



Murid yang telah dipilih untuk mengikuti kem tersebut ialah:

  1. Muhamad Iqmal Hady Bin Kennedy (diganti dengan Mohamad Azri Haikal Bin Mohamad Kamarudin)
  2. Nursuelayana Zulkarnain Binti Abdullah
Menerusi kem tersebut, program yang disediakan untuk memenuhi keperluan aktiviti pada hari pertama adalah seperti berikut:

  • LDK: amali wuduk dan Tahsin Qiraat dalam solat
  • Solat berjemaah
  • Kuliah Satu: Adab Pelajar dan Guru Al Quran
  • Persembahan wuduk oleh setiap peserta
  • LDK: Tahsin Qiraat dan amali solat
Untuk hari kedua kem iaitu pada 27 September 2018, program yang disediakan adalah seperti berikut:
  • Qiamullail
  • Solat berjemaah
  • Kuliah Subuh
  • LDK: Bengkel Pengukuhan Qiraat Dalam Solat
Majlis Penutupan Kem berlangsung pada hari kedua yang juga merupakan hari terakhir kem dan majlis bersurai pada sebelah tengah hari. Melalui penyertaan kem ini, diharap murid yang mewakili sekolah mendapat ilmu yang berguna dan beroleh manfaat dari aktiviti yang dijalankan sepanjang tempoh kem berlangsung.


@sksambir2018

No comments:

Post a Comment