Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Monday 19 February 2018

Taklimat FROG VLE UNICLIQ

Pada 14 Februari 2018 (Rabu), pihak UNICLIQ telah berkunjung ke SK Sambir diiringi oleh wakil PPD Samarahan iaitu En. Ibrahim Bujang untuk taklimat berkenaan dengan penggunaan FROG VLE. FROG VLE merupakan platform pembelajaran secara maya untuk pelajar pada masa kini dan ia memerlukan penglibatan para guru serta ibu-bapa penjaga. Menerusi taklimat ini, murid-murid didedahkan dengan kelebihan menggunakan FROG VLE, pembelajaran alaf 21 dan bahan-bahan pembelajaran yang disediakan seperti video, audio, kuiz multimedia, e-book dan sebagainya.

Menerusi penerangan yang disampaikan oleh wakil UNICLIQ iaitu Puan Azizah Ohamzah,  beliau mendedahkan perubahan dalam pembelajaran di kalangan murid-murid dan dalam masa yang sama, beliau mengadakan kuiz ringkas sebagai info tambahan kepada murid-murid yang terlibat. Beliau berharap agar platform FROG VLE dapat digunakan secara optimum di kalangan murid-murid, guru dan ibu-bapa penjaga.

Galeri Taklimat FROG VLE

Taklimat bermula di makmal komputer

Ucapan ringkas dari Guru Besar SK Sambir

Sesi kuiz bersama murid-murid


Penglibatan ibu-bapa penjaga sepanjang taklimat berlangsung


Ibu bapa dan penjaga yang hadir

Taklimat berakhir


@sksambir2018

No comments:

Post a Comment