Visi: Pendidikan Berkualiti, Insan Terdidik, Negara Sejahtera | Misi: Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara"

Vision: Quality Education Begets Learned Individuals for a Prosperous Nation | Mission: Upholding a quality education system that develops individuals to their full potential and fulfills the aspirations of the nation."



Monday 23 May 2016

Jemputan Piala Bank Rakyat 2016 (Pertandingan Bola Sepak)

Pada 22 Mei 2016, pasukan bola sepak SK Sambir bertanding di SK Bandar Samariang untuk Piala Bank Rakyat 2016, diiringi oleh PK KK Cikgu Mohamad Ali dan staf sekolah, Encik Hailman. SK Sambir berada di dalam kumpulan A. Untuk perlawanan pertama, SK Sambir bertemu dengan SK St. David Bumbuk. Untuk perlawanan kedua, SK Sambir bertemu dengan SK En. Buyong. Untuk perlawanan seterusnya, SK Sambir bertemu dengan SK Semarak dan SK Sematang, 

Keputusan perlawanan SK Sambir ialah:

SK Sambir vs SK St. David Bumbuk= SK Sambir menang 2:0
SK Sambir vs SK En. Buyong= SK Sambir menang 2:1
SK Sambir vs SK Semarak= SK Sambir menang 2:0
SK Sambir vs SK Sematang= SK Sambir menang 2:0

Untuk kumpulan A, SK Sambir menjadi johan dan masuk untuk semifinal. Walaupun SK Sambir tumpas di tangan pasukan SK Santubong di semifinal, syabas di atas usaha SK Sambir kerana berjaya memenangi peringkat kumpulan A.

Antara gambar sekitar aktiviti dan semasa pertandingan>>









@sks2016

No comments:

Post a Comment